неділю, 29 грудня 2013 р.

Природа різнобарвна

Мої вірші про природу. Час написання - різний.

Летять журавлі
Летять в далечінь
Журавлів ключі,
Летять всі додому,
Ген за неба край
Золотий розмай
Тамуючи втому.
Летять журавлі
До своєї землі
В свій край тополиний
Через небокрай
Вертаються в гай
Свій гай солов’їний.
Літають вони,
Та мріють вони,
Що їх привітають
З приходом весни,
З приходом весни,
Яку так чекають.
Десна
Вже веде хороводи весна
Все росте, все навколо квітує
Повновода красуня Десна
Синявою безмежжя чарує.
Ой, ти Десно, красуне роздольна
Береги – то ліси, то луги,
А вода – мов блакитнеє поле,
А по ньому спливають роки.
Над Десною росла моя мати
Колихалась на хвилях її,
Ой, як довго ще будуть співати
В над деснянських лісах солов’ї.
Над Десною виблискує сонце
Там бринить поетична струна
Бо Десна – то є неба віконце,
Бо вона на землі лиш одна.
Вечір
Вечір червневий до хати іде
Темную ніч за собою веде,
Сонце прощальний промінчик послало
В першім вікні, мов вогонь запалало.
Вже соловейко в садочку співає
Зірка найперша у небо злітає
Барви вечірні навколо пливуть
Спокій і тишу несуть.
Звірі і люди вже спати збираються
Місяць у небі зіркам посміхається
Вечір червневий нам сни роздає
Темно надворі – вже ніч настає.
Розмова квітів
Жовте листя гойдає вітер,
Синє небо прозоре, як скло,
А в саду розмовляють квіти,
Розмовляють про літа тепло.
Перше слово промовив Тюльпан:
-      «Як же сумно, що літо пройшло,
Бо раніше я цвів, наче пан,
Та минуле у даль відійшло.»
Далі каже Фіалка тендітна:
-      «Моє серце щемить, серце мліє,
Тоді сонце всміхалось привітно,
Тепер світить воно, та не гріє.»
І підтвердила пишна Троянда,
Що вона теж щаслива була,
Красувалася коло веранди,
І душею, і тілом цвіла…
Білим снігом грається вітер,
Синє небо прозоре, як скло,
У саду прокидаються квіти,
Щоб згадати про літа тепло.
ЛІТО
Літо співає яскравими барвами:
Небо мережане білими хмарами,
Квіти, неначе коштовності, сяють,
«Літо цвіте!» - Нам вони сповіщають.
Трави зеленим шатром розстелились…
Літо, неначе навік залишилось,
Та осінь холодні вітри посилає,
Тільки мене її тінь не лякає!
Навколо мене літо буяє,
Птахи про літо й природу співають,
Небо прикрашене сонцем і хмарами,
Рідна земля сяє літніми барвами.
ЗИМА
Листя опало,
Знову настала
Зима-чарівниця.
Кружляє вранці
Сніжинка в танці
-         Неначе сниться.
Сяє сніжинка,
Зими краплинка,
Наче кришталь.
Нитки-сніжини,
З них хуртовина
Плете вуаль.
В шубі коштовній,
В тиші морозній
Пливе вона.
Сяє в сніжинках,
Наче в перлинках
Панна-Зима.


Море
Море.
Зустрічає мене
Його краса
Неозора.
Знову хвиля пливе,
Солона роса
Самоцвітом
Паде на пісок
І розтане у нім.
Дивні квіти.
У полоні думок,
Я дивлюся на них
І чекаю
Коли хвиля–перлина
Впаде на пісок,
І збираю
Я намисто предивне
Зі своїх думок,

знову – море...

Немає коментарів:

Дописати коментар